Networking Blog

Sunday, October 16, 2011

Sukar ke untuk melafazkan cinta?

TwitThis




Salam semua. Sukar ke sebenarnya untuk melafazkan kalimah cinta?. Sulit ke untuk bertentang mata dan menyatakan perasaan pada seseorang yang kita cinta. Semua ni sebenarnya bergantung pada diri kita sendiri. Keyakinan dan keberanian diri itu amat penting. Ramuan dalam percintaan. Gila haramjadah la ayat aku ni. Hahahah..

Bagi lelaki pada aku, ada sebahagian yang tak berani. Tak berani untuk lafazkan cinta. Takut! Tapi dalam hati punya la nak. Mimpi dan ngigau tak tentu hala.Sebab apa diorang takut..sebab diorang takut cinta diorang tak diterima..so, aq nak nasihatkan girls yang dekat luar tu supaya fikir dahulu sebelum buat keputusan..(paham2lasendiri)


Tapi aq nasihatkan boys supaya beranikan diri, be gentle..kalau korang tak jadi macam tu nanti awek yang korang suka tu melepas beb!!..ikut perpatahan syafiqstatichot ..cakap biar lepas kalau benda dah betul..nanti kalau si dia dah jadi milik orang lain..korang jugak yang harubiru..baru nak fikir nak buat apa..??

Bagi perempuan plak, selalunya jarang bertindak dulu. Normal la kan. Tapi sekarang dunia pon dah berubah. Macam-macam dah berubah. Hidup kita dah tak macam dulu. Ada adat dulu-dulu yang kita dah tak ketengahkan lagi. Tak salah sebenarnya perempuan bertindak dulu. Mencari cinta yang diinginkan. Melafazkan cinta kepada lelaki yang ingin dicintai. Asalkan, tidak melampaui batas dan masih menjaga maruah diri. Berpada-pada la kan. Orang muda-muda cakap, bagi ‘hint’ la sikit. Baru si lelaki dapat tangkap maksud korang yang perempuan. Haha..

Bagi aku la, memang susah nak melazkan cinta. Aku pun dah pernah buat. Semua akan merasainya. Mungkin. Aku cuma fikir satu je, kalau aku tak gerak, kalau aku tak lafaz cinta, sampai bila si dia akan tau aku cinta kat dia. Aku tak nak si dia jadi milik orang lain. Menyesal tak sudah nanti!. Yang penting jangan tunggu lama-lama kalau dah suka. Langkah ke depan. Cinta diterima atau tidak itu perkara kedua. 

1 comments:

natasha shahira said...

i like this post.. ahahah keep it up

Post a Comment

Silakan mengomen post saya ini..!!!

 

Twitter Blog Templates © Copyright by محمد روشايدي @ Muhammad Rusyaidi | Template by BloggerTemplates | Blog Trick at Blog-HowToTricks